Czy kubki to skuteczna forma reklamy

Często sami nie zdajemy sobie sprawy z sympatii, jaką darzymy przedmioty codziennego użytku, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Kiedy nasz ulubiony kubek akurat znajduje się w zmywarce i poranną kawę musimy wypić w innym naczyniu, po kilku łykach wydaje się nam, że nie smakuje już ona tak samo. Takie przywiązanie może mieć różne przyczyny. Kiedy kubeczek był prezentem od bliskiej osoby lub samodzielnie go ozdabialiśmy, ma on dla nas znaczenie sentymentalne. Czasami jednak, by zasłużyć na miano ulubionego wystarczy, że dobrze pełni on swoją funkcję – jest pojemny, wygodnie trzyma się go w dłoni lub też po prostu podoba się on nam wizualnie.

Wiele firm nie bez przyczyny wykorzystuje kubki ze swoim logo w charakterze gadżetu reklamowego. Nieważne czy akurat pijemy w domu herbatę do śniadania czy kolejną kawę w biurze – korzysta z nich bardzo wielu z nas. Jako przedmiot, dzięki któremu mamy pod ręką ulubiony napój, kubek budzi w nas pozytywne skojarzenia. Sympatia ta obejmuje również znak firmowy, który umieszczony jest na naczyniu, a co za tym idzie samą markę – w końcu to dzięki
podarowanemu przez nią upominkowi możemy się w każdej chwili napić. Kubek z nadrukiem to wciąż niedrogi, ale za to nieco bardziej wyszukany upominek niż długopis czy smycz do kluczy, co również może świadczyć o renomie marki.

Tak samo jak pozytywne, również i negatywne konotacje mogą przenieść się z gadżetu na firmę. Aby kubek z logo był skuteczną formą reklamy należy rzecz jasna zadbać, aby zarówno samo naczynie jak i umieszczony na nim nadruk charakteryzowały się wysoką jakością. Jeśli po przypadkowym uderzeniu garnuszek straci ucho, a napis przestanie być czytelny po pierwszym myciu, raczej nie uda się nam zaskarbić niczyjej sympatii. Istnieje wiele technik, które pozwalają
utrwalić zdobienia i zabezpieczyć je przed działaniem detergentów lub ścieraniem. Warto zadbać również, aby umieszczony na naczyniu znak firmowy był dobrze widoczny i pozwalał na natychmiastową identyfikacją wizualną marki.